1960-70’lerde Concorde süpersonik uçağının tasarımında kullanılan Red Bull’un Bedford’daki rüzgâr tüneli, yaklaşık 70 yaşında. Ayrıca bu tesis, İkinci Dünya Savaşı sonrası ABD ile Sovyetler Birliği arasındaki Soğuk Savaş döneminde de aktif olarak kullanıldı.
Red Bull, Jaguar’ı devraldıktan sonra rüzgar tüneline büyük ölçekte bir yenileme getirmese de Mclaren ve Aston Martin gibi rakip takımlar, yakın zamanda yepyeni rüzgâr tünelleri açtı.
Red Bull’un hedefi, 2026 yılına kadar yeni tesisini tamamlamak. Ancak o zamana dek bu eski tünelle çalışmak zorunda kalmaları, özellikle veri eşleştirmede ciddi sorunlar yaratıyor.
Christian Horner, yaptığı açıklamada şöyle konuştu: “Bu kadar sabit kurallarla birlikte, tüm takımların birbirine yaklaştığını görüyoruz.”
“Artık F1’de kötü takım yok ve bizim aracımızda bazı sorunlar var. Max’in dönüşlerde yaşadığı güvensizlik, aracın dengesizliği, saniyenin yüzde biri gibi görünen farklar aslında gridden birkaç sıra geriye düşmek anlamına geliyor.”
Max Verstappen, Red Bull Racing
Fotoğraf: Red Bull Content Pool
“Bu problemleri düzelttiğimizde performans geleceğini biliyoruz ama mevcut rüzgâr tünelimiz —ki bu bir Soğuk Savaş kalıntısı— sınırlamalar yaratıyor.”
“Bu yüzden yeni bir tünel inşa ediyoruz. Ancak şu an elimizdekiyle, bir test koşusunda üç farklı noktadan veri alıyorsunuz ve siz sadece 1 ila 1,5 puanlık yere basma gücü farkı arıyorsunuz. Bu da zaten tünelin okumasındaki sapma oranına denk geliyor.”
Son olarak Horner, tüm bu sıkıntılara rağmen Red Bull’un mühendislik kadrosuna güvendiğini ve çözüm bulacaklarından emin olduğunu belirtti.
Bu makalede
Kerem Çetli
Formula 1
Max Verstappen
Red Bull Racing
Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun
Haber uyarılarına abone olun