2025 Suzuka yarışı, Honda’nın Red Bull ile birlikte Japonya’daki son yarışı olacak çünkü Milton Keynes merkezli takım 2026’dan itibaren Ford ile iş birliği yapmaya başlayacak.
Red Bull’un bu duruma ithafen hazırladığı özel renk düzeninde Richie Ginther’ın 1965 Meksika Grand Prix’sinde Honda’nın ilk F1 zaferini kazandığı Honda RA272’den ilham alındı.
Beyaz renk seçimi, Japonya bayrağını temsil ediyor ancak Red Bull’un kullandığı beyaz tonunun, orijinaline kıyasla hafifçe farklı olduğu belirtiliyor. Bunun nedeni ise ağırlık avantajı sağlamak.
Motor kapağındaki Red Bull logoları metalik kırmızı renkte olacak ve aracın burnunda, RA272 modelinde olduğu gibi Japonya’nın “Doğan Güneş” sembolü yer alacak.
Öte yandan aracın üzerindeki Honda logoları, 1960’lı yıllardaki versiyonlarına uygun şekilde güncellendi. Yine aracın burun kısmında, Ginther’ın tarihi zaferinin 60. yılını anan özel bir logo bulunacak.
Red Bull Racing RB21, Japanese GP livery
Photo by: Kan Namekawa
Bu tasarım, 2021 Türkiye Grand Prix’sinde kullanılan beyaz Red Bull tasarımını da hatırlatıyor. O yıl, Japonya GP’si COVID-19 pandemisi nedeniyle iptal edilmiş ve Red Bull, Honda’ya veda etmek için özel bir tasarım kullanmıştı. Honda, resmi olarak F1’den ayrılmış olsa da sonraki sezonlarda Red Bull ve AlphaTauri’ye motor tedarik etmeye devam etti.
Yeni tasarım aynı zamanda Racing Bulls VCARB 02’nin bu hafta sonu değişmeyecek olan renk düzenine de çok benziyor.
Japon kültüründe şans sembolü olarak görülen kırmızı-beyaz renk kombinasyonu, aynı zamanda Yuki Tsunoda’nın Red Bull’daki kariyerinin başlangıcını simgeliyor.
Honda’nın Tokyo’daki Aoyama merkezinde düzenlenen bir etkinlikte konuşan Tsunoda, Red Bull’a katılmanın onun için kader gibi hissettirdiğini söyledi:
“Açıkçası, Japonya Grand Prix’sinde Red Bull adına yarışmayı hiç beklemiyordum.”
“Bu, Red Bull ve Honda’nın ortaklığının son yılı, bu yüzden Suzuka’da Red Bull Racing pilotu olarak yarışmak kader gibi geliyor. Bugün burada olmam için her şey tam da doğru şekilde bir araya geldi.”
“Red Bull’a katıldığım için elbette mutluydum ama bunu dikkatlice düşündüğümde, Japonya GP’de Red Bull için yarışacağım fikri bana hâlâ gerçeküstü geliyor.”
“Beklentileri fazla yükseltmek istemiyorum ama bu Japonya Grand Prix’sinde podyuma çıkmak istiyorum. Tabii ki bunun baştan kolay olmayacağını biliyorum.”
“Önceliğim, aracı anlamak ve VCARB ile karşılaştırıldığında nasıl davrandığını görmek. Eğer 1. antrenman seansında aracın sürüşüne doğal olarak alışabilirsem, sonuçlar da gelecektir. Ve eğer bu beni podyuma taşırsa, inanılmaz olur.”
Japonya GP için hazırlanan renk düzenine ait görüntüler
Bu makalede
Neva Ünsaldı
Formula 1
Red Bull Racing
Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun
Haber uyarılarına abone olun