Pirelli, sezonun ilk beş yarışına getireceği lastikleri toplu bir şekilde açıklamış ve sadece Suudi Arabistan’da değişikliğe gitmişti. Bu değişikliğe göre ilk dört yarışta geçen yılla aynı hamurlar tercih edilirken Suudi Arabistan’da daha yumuşak lastik hamuru tercih edildi.
Pirelli bu tercihini iki pit stop stratejilerini artırmak adına yapmış olsa da beklentilerin aksine, yumuşayan lastik bileşimlerine rağmen yarışta tek pit stop stratejisi hâlâ en hızlı seçenek olarak öne çıkıyor.
Geçtiğimiz yıl, 20 sürücüden 18’i yarışa orta hamur (C3) ile başlamış ve güvenlik aracının ardından 14’ü doğrudan sert (C2) lastiklere geçerek yarışı tamamlamıştı. Bu yıl Pirelli, takımların tek stoptan uzaklaşmasını sağlamak adına lastik gamını bir adım yumuşattı. Amaç, iki pit stop seçeneğini daha cazip hâle getirmekti.
Mario Isola, Racing Manager, Pirelli Motorsport, in the the team representatives press conference
Fotoğraf: Zak Mauger / Motorsport Images
Pirelli’nin motor sporları direktörü Mario Isola, bu tercihi daha önce şöyle açıklamıştı: “Geçen yılki deneyimlerimiz ve yeni hamurlar üzerinde yapılan testler doğrultusunda, takımlara daha fazla strateji seçeneği sunmak istedik… 2025’te daha yumuşak lastik hamurları sayesinde hem tek pit stop hem de iki pit stop stratejileri daha fazla çeşitlilik gösterecek.”
Ancak yarış günü itibarıyla beklenen tablo oluşmadı. Yumuşak lastiklere rağmen yıpranma kontrol altında ve iyi tempo yönetimiyle tek pit stop hâlâ en hızlı yol olarak görülüyor. Pirelli motor sporları direktörü Isola da bu durumu doğruladı. : “Aşınma kontrol altında. Bu nedenle iyi bir tempo yönetimiyle tek pit stop stratejisi uygulanabilir.”
Bu makalede
Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun
Haber uyarılarına abone olun