Albon, özellikle Q2 seansındaki zamanlama hatalarının hem kendisinin hem de takım arkadaşının performansını doğrudan etkilediğini ifade etti.
Geçtiğimiz hafta Avusturya’da mekanik arızalarla yarış dışı kalan Williams, Silverstone’da da sorunlardan tam olarak sıyrılamadı.
Albon, sıralamaların ardından “Colapinto kaza yaptığında lastik taktık, oysa kırmızı bayrak çok barizdi. O seti tamamen boşa harcadık,” diyerek stratejinin yanlışlığını vurguladı.
Q2’nin ilk hakkına eski lastiklerle çıkan Albon, buna rağmen iyi bir tur attığını söyledi. Ancak ikinci denemede, Verstappen’in çok daha yavaş bir çıkış turu yaptığı bir anda piste çıkmaları, Albon’un yeni lastikleri doğru ısıtamadan tur atmasına neden oldu: “Yeni lastik setimizle piste çıktık ama tur başlamadan hazır değildik. Q2 tamamen boşa gitti diyebiliriz.”
Alexander Albon, Williams
Fotoğraf: Glenn Dunbar / LAT Images via Getty Images
Tayland asıllı Britanyalı pilot, takımın sıralama turlarında sürekli olarak erken çıkış stratejisini benimsediğini belirtti ve bu alışkanlığın gözden geçirilmesi gerektiğini dile getirdi: “Sürekli neden bu kadar erken piste çıkmayı tercih ettiğimizi anlamamız gerek.”
Takım arkadaşı Carlos Sainz ise, hafta boyunca performans açısından gridin orta grubunda yer aldıklarını belirtti. Deneyimli İspanyol pilot, ayar denemeleri ve güvenilirlik sorunlarıyla geçen hafta sonunun Q2’de performanslarını sınırladığını söyledi: “Turum gayet temizdi. Ama sezonda öyle bir noktadayız ki, rekabet beklediğimiz pistlerde bile rakiplerimiz bizi az da olsa geçmiş durumda.”
Her iki pilot da sıralamalarda Q3’e kalamadı: Sainz 11., Albon ise 14. sırada yer aldı. Ancak Oliver Bearman’ın 10 sıra grid cezası nedeniyle yarışa bir sıra önde başlayacaklar.
Bu makalede
Kerem Çetli
Formula 1
Alexander Albon
Carlos Sainz Jr.
Williams
Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun
Haber uyarılarına abone olun