“Kim para kazanmayı sevmez ki?

Son yıllarda motor sporlarına büyük yatırımlar yapan Suudi Arabistan, özellikle Aston Martin’e sponsor olan Aramco ve Maaden gibi dev şirketlerle ve Formula E ile çalışan Kamu Yatırım Fonu (PIF) aracılığıyla dikkat çekiyor.

F1 bu hafta sonu Cidde’ye dönerken, ülkede inşaatı süren ve ileride Suudi Arabistan Grand Prix’sine ev sahipliği yapması beklenen Qiddiya pistine dair tartışmalar da sürüyor. Ancak son olarak ortaya atılan Suudi Arabistan’ın doğrudan bir F1 takımı sahibi olma ihtimali, ülkenin spora olan yatırımını yeni bir boyuta taşıyabilir.

Prince Khalid Bin Sultan Al Abdullah Al Faisal, Chairman of the Saudi Automobile and Motorcycle Federation (SAMF)

Photo by: Carl Bingham / Motorsport Images

Motorsport.com da dahil olmak üzere gazetecilerle yaptığı toplantıda konuşan Prens Khalid, bu fikre olumlu yaklaştığını ama bazı zorlukların da olduğunu ifade etti: “Yani şu an gridde 12 takımlık yer var ama sadece 11’i dolu. Ayrıca gelecekte satışa çıkabilecek bir iki takım daha olabilir. Bu nedenle, böyle bir şey olabilir.”

“F1 artık yeni pazarlara açılıyor, satışlar dünya genelinde artıyor ve Aramco ile Aston Martin arasında da bir ortaklık var. Bütün göstergeler, bunun mantıklı ve yapılabilir olması halinde Suudi Arabistan’ın bir takım satın alabileceğini söylüyor. Sonuçta, kim para kazanmayı sevmez ki?” 

“Ama F1’de kiminle ortaklık yapılacağı, hangi takımın alınacağı, nasıl yönetileceği gibi çok karmaşık kararlar var. Bu kolay bir süreç değil. Ama F1’e ev sahipliği yapıyoruz, takımlara sponsor oluyoruz. Dolayısıyla bir gün Suudi Arabistan adına yarışan bir takım görürsek şaşırmam.”

“Şahsen ben böyle bir şey görmek isterim. Ama eğer bir Suudi şirketi bu işin içinde olacaksa, bunun doğru şekilde yapılmasını ve başarılı olmasını isterim. Yani karmaşık bir konu… ama neden olmasın?”

Prens Khalid ayrıca, Suudi Arabistan Grand Prix’sinin takvimdeki yeriyle ilgili hedeflerinden de bahsetti. 2024’te Bahreyn’den sonra ikinci yarış olarak düzenlenen Suudi Arabistan GP, bu yıl Ramazan ayıyla çakışmaması için beşinci sıraya alındı.

Max Verstappen, Red Bull Racing RB20, Charles Leclerc, Ferrari SF-24, Sergio Perez, Red Bull Racing RB20, Fernando Alonso, Aston Martin AMR24, Oscar Piastri, McLaren MCL38, the rest of the field at the start

Max Verstappen, Red Bull Racing RB20, Charles Leclerc, Ferrari SF-24, Sergio Perez, Red Bull Racing RB20, Fernando Alonso, Aston Martin AMR24, Oscar Piastri, McLaren MCL38, the rest of the field at the start

Photo by: Mark Sutton / Motorsport Images

2026 takvimi henüz açıklanmasa da, Suudi yetkililer yarışın sezon açılışına alınmasını istiyor.

Suudi Arabistan Grand Prix’sinin açılış yarışı olması hakkında Prens Khalid: “Bu, gerçekten çok istediğimiz bir şey.  Ancak Formula 1’in bazı yükümlülükleri var. Onlar için Bahreyn’in sezonu açması daha kolay olabilir çünkü testler genelde orada yapılıyor. Ama bizim açımızdan ilk yarış olmak ideal.”

“Hava durumu önemli. Ya sezon sonunda oluruz – ki bu pek tercih edilmiyor – ya da sezon ortasında, ama o da çok sıcak oluyor. Katar ve Abu Dabi sezon sonunda, bu yüzden tek uygun seçenek Bahreyn ile birlikte sezon başı.”

“Bizim için sezonun başı daha iyi, özellikle bilet satışları açısından. İnsanlar daha istekli oluyor. Elbette, bir takımın baskın olması şampiyonayı sıkıcı hale getiriyor, ama umarım bu yıl ve gelecek yıl farklı olur,” şeklinde konuştu.

 

Bu makalede

Mark Mann-Bryans

Formula 1

Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir