Hamilton’ın performansı neden Leclerc’in gerisinde kalıyor?

Ferrari, Suudi Arabistan Grand Prix’si için SF-25’e, pistin düşük sürtünme yapısına uygun özel bir arka kanat paketi getirdi.

Yapılan değişikliklerle birlikte minimum araç yüksekliği ayarlarına daha uygun bir kanat yapısı hedeflendi. Bu güncellemeler aerodinamik verimliliği artırmayı amaçlasa da, Lewis Hamilton’ın yaşadığı temel uyum sorunlarını gidermekte yetersiz kalıyor.

Bu tür pistlerde süspansiyon ve aerodinamik yük optimizasyonu açısından aracı yere daha fazla yaklaştırmak mantıklı bir tercih. Ancak bu yaklaşım, Ferrari SF-25’in zaten dar olan performans aralığını iyice daraltıyor.

Charles Leclerc, bu sınırlı aralıkta aracın potansiyelini en iyi şekilde kullanabilen bir sürüş tarzına sahipken, Lewis Hamilton ise araca uyum sağlamakta hâlâ zorlanıyor.

Hamilton’ın Leclerc’e göre yaşadığı performans farkının arkasında üç temel teknik etken bulunuyor: motor freni kaynaklı tork dalgalanmaları, frenleme sırasında yaşanan dengesizlik ve Ferrari’nin güç ünitesine henüz tam olarak uyum sağlayamayan sürüş stili.

Mercedes’te geçirdiği 12 sezon boyunca alıştığı frenleme karakteristiğinde oldukça farklı olan bu yapı, özellikle geç ve sert frenlemeye dayalı alışkanlıkları olan Hamilton için ciddi bir uyum zorluğu yaratıyor.

Lewis Hamilton ve Lando Norris

Fotoğraf: Zak Mauger / Motorsport Images

Bahreyn GP’sinden sonra yaşadığı benzer zorluklara dikkat çeken Hamilton, Cidde’deki antrenmanlarda Leclerc’in 0.7 saniye gerisinde kaldı. Bu fark, araç potansiyelinden ziyade adaptasyon sorununa işaret ediyor.

Üstelik bu durum sadece sürüş dinamiklerinden değil, aynı zamanda Ferrari’nin motor haritalaması ve frenleme yazılımı gibi elektronik sistemlerinden de kaynaklanıyor.

Öte yandan yönetmelikler nedeniyle bu sistemlerde büyük değişiklikler yapılamıyor. Bu nedenle Ferrari’nin yapabilecekleri sınırlı; çözümün asıl kısmı Hamilton’ın sürüş stilini Ferrari’nin yapısına göre yeniden şekillendirmesinde yatıyor.

Takımın bu adaptasyon sürecinde özellikle simülasyon çalışmalarıyla Lewis Hamilton’a daha fazla destek vermesi, İngiliz pilotun araçtan maksimumu almasından önemli bir rol oynacaktır.

Son olarak, Cidde’deki yarışın ardından Hamilton’a Charles Leclerc’in performansı sorulduğunda şu ifadeleri kullandı: “Sonuçta, o bu aracı uzun süredir kullanıyor. Yani onu çok iyi tanıyor.”

“Verilerde elbette bir şeyler var. Ama dürüst olmak gerekirse, veri anlamında çok büyük bir fark görünmüyor.”

“Sadece virajlarda daha yavaşım…”

Bu makalede

Enes Erdemirel

Formula 1

Charles Leclerc

Lewis Hamilton

Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir