Norris, Cumartesi günü yaptığı hatanın bedelini ağır ödedi ve yarışa 10. sıradan başlamak zorunda kaldı. Bu durum, özellikle de başlıca rakiplerinin ilk iki sırayı almasıyla daha da can sıkıcı hale geldi.
McLaren pilotu farklı bir lastik stratejisi izliyordu ve bir süreliğine podyum için mücadele edebilecek gibi görünüyordu. Ancak Stella’ya göre bu ihtimal, Hamilton’ın pist üzerindeki hamleleriyle ortadan kalktı.
Yarışın bir noktasında Norris, Hamilton’ın arkasına geldi ve iki tur üst üste DRS bölgesinin ilk kısmında Hamilton’ı geçmeyi denedi. Ancak Hamilton, ikinci DRS bölgesinde pozisyonunu geri aldı ve Norris’in önünde kalmayı başardı.
“Lando mükemmel bir toparlanma gösterdi,” diyen Stella: “Uzun uzun start lastiği üzerine konuştuk. Sert hamuru tercih ettik çünkü araç tempomuzu kullanabileceğimiz kısa bir pencere bile olsa bu fırsatı değerlendirmek istedik.”
“Cuma günü uzun sürüş simülasyonlarında Lando’nun en hızlı pilot olduğunu gördük. Bu yüzden bu tempoyu kullanabileceğimiz bir konumda olmayı amaçladık.”
Lewis Hamilton, Ferrari
Fotoğraf: Sam Bagnall / Motorsport Images
Stella’ya göre, Hamilton’ın arkasında geçirilen süre ve kirli hava nedeniyle yaşanan lastik aşınması, Norris’in Ferrari’ye yetişerek podyum mücadelesine katılmasını engelledi.
Stella: ““Podyum için mücadele etmemiz adına, Hamilton’la zaman kaybetmememiz gerekirdi. Lewis Hamilton yarışmayı çok iyi biliyor. Landoyu birkaç tur boyunca arkasında tuttu ve bu zaman kaybı, Leclerc’i geçme fırsatını elimizden aldı.”
“Fazla bir lastik aşınması olmadı. Bu, Lando’nun Russell’ı geçmesine imkân tanıdı. Ancak Hamilton’la kaybedilen zaman ve Leclerc’in çok güçlü temposu nedeniyle podyum savaşı mümkün olmadı,” şeklinde konuştu.
Bu makalede
Kerem Çetli
Formula 1
Lando Norris
Lewis Hamilton
McLaren
Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun
Haber uyarılarına abone olun