Hamilton, Leclerc ve Gasly, Çin GP’den diskalifiye edilebilir!

FIA’dan gelen raporlara göre, Charles Leclerc ve Pierre Gasly’nin araçları yarış sonrası yapılan kontrollerde minimum ağırlık sınırının altında bulundu.

Charles Leclerc, ön kanadı hasarlı olmasına rağmen Çin Grand Prix’sini beşinci sırada tamamlamıştı. Ancak yarış sonrası FIA tarafından araca resmi bir ön kanat takıldığında, toplam ağırlığın 799 kg olduğu tespit edildi. Bu, Leclerc’in aracının teknik kuralların gerektirdiği 800 kg’lık minimum ağırlığın 1 kg altında kaldığı anlamına geliyor.

Benzer şekilde Gasly de yarışı 11. sırada bitirdi ancak aracının ağırlığı 1 kg eksik bulundu.

FIA Teknik Delegesi Jo Bauer, durumu şöyle açıkladı:

“Yarış sonrası, 16 numaralı araç tartıldı ve ağırlığı 800.0 kg olarak belirlendi, bu da TR Madde 4.1’de belirtilen minimum ağırlık sınırıdır. Ön kanadın hasarlı olması nedeniyle (kırık plaka parçası toparlandı ve araçla birlikte tartıldı), araca resmi yedek ön kanadı takılarak yeniden tartım yapıldı ve ağırlık 800.5 kg olarak ölçüldü.”

“Bunun ardından, yakıt kütlesi tamamen boşaltıldı ve 2.0 litre yakıt çıkarıldı. Araç, takımın yasal belge kapsamında sunduğu boşaltma prosedürüne uygun şekilde tamamen boşaltıldı.”

“Araç, resmi yedek ön kanat montajı ile birlikte FIA terazilerinde yeniden tartıldı ve ağırlık 799.0 kg olarak ölçüldü. Terazinin kalibrasyonu onaylandı ve takım tarafından da gözlemlendi.”

“Bilgi amaçlı belirtmek gerekirse, yedek ön kanat yarış sırasında kullanılan hasarlı ön kanattan 0.2 kg daha ağırdı. Ancak araç 1.0 kg eksik olduğu için bu durum TR Madde 4.1’in ihlali anlamına geliyor ve yarışın her anında bu kurala uyulması gerekiyor. Bu nedenle konuyu Yarış Komiserlerine sevk ediyorum.”

Gasly’nin aracı için yapılan ölçümler de Leclerc’in durumuyla benzer bir sonucu ortaya koydu.

Öte yandan Çin Grand Prix’sini altıncı sırada tamamlayan Lewis Hamilton da, aracının altındaki sürtünme bloklarının aşırı aşındığı tespit edildiği için diskalifiye edilme riski taşıyor. Hamilton, 2023 ABD Grand Prix’sinde aynı ihlal nedeniyle diskalifiye edilmişti.

FIA Teknik Delegesi Jo Bauer, durumu şöyle açıkladı:

“44 numaralı aracın sürtünme bloğu aşınması kontrol edildi.”

“Arka blok, takımın yasal belgeleri kapsamında TD039 L, madde 1.2 b) i) uyarınca ölçüldü.”

“Direnci eşit alan boyunca aracın üç farklı noktasında ölçüm yapıldı: Sol taraf 8.6 mm, araç merkez çizgisi 8.6 mm ve sağ taraf  8.5 mm olarak belirlendi.”

Bu tür bir ihlal, FIA teknik yönetmeliklerine göre ciddi bir kural ihlali olarak kabul edilir ve eğer kurallar ihlal edildiği kesinleşirse Hamilton’ın da Çin Grand Prix’sinden diskalifiye edilmesi muhtemel.

Bu makalede

Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir