Amerikan yönetiminin aldığı bu karar, dünya çapında faaliyet gösteren Formula 1 gibi küresel organizasyonları da etkileyebilir. F1 dünyasında pek çok takım ve otomobil üreticisi, araç parçalarını farklı ülkelerde üretip çeşitli kıtalara taşıyor. Bu nedenle Amerika’da artan ithalat vergilerinin etkisi, doğrudan Formula 1’e de yansıyabilir.
Mark Gallagher, “Bu ithalat vergilerinin potansiyel etkisi gerçekten çok büyük olabilir. Özellikle F1’de yer alan tüm üreticiler için kolay günler olmayacak. Yalnızca bir istisna var, o da Renault,” dedi.
Gallagher, Renault’un 1987 yılında Amerika pazarından çekildiğini ve Alpine markasını ancak 2027 yılında Amerika’ya getirmeyi planladığını hatırlattı. Bu yüzden Renault’un bu vergilerden doğrudan etkilenmeyeceğini söyledi.
Ancak diğer tüm üreticiler için bu durum ciddi bir problem yaratabilir. General Motors gibi Amerikan şirketleri de bu durumdan nasibini alabilir. Bilindiği üzere, General Motors 2026 sezonunda Formula 1’e Cadillac markasıyla giriş yapmayı planlıyor.
Formula 1’in sahibi olan Liberty Media’nın da Amerikan şirketi olması dikkat çekiyor. Son yıllarda Amerika’daki pazar büyümesine ciddi yatırım yapan Liberty Media, şimdi ise kendi ülkesindeki bu yeni ekonomik politikaların sonuçlarıyla karşı karşıya kalabilir.
Gallagher, “Amerika’nın Formula 1 üzerindeki etkisi her yerde hissediliyor. Çünkü kararlar Amerika’da alınıyor ya da Amerika, şirketler için çok önemli bir pazar anlamına geliyor.”
“Gerçek şu ki, bu durumun özellikle kısa vadede etkisi olacaktır. Önümüzdeki üç ila altı ay çok kritik olacak. Trump’ın bu tarifelerle ilgili kararının nasıl sonuçlanacağını beklerken bu belirsizlik ve gerginlik yaz aylarına, hatta sonbahara kadar uzarsa, bu durum 2026 sezonu için yapılacak tüm görüşmeleri ciddi şekilde etkileyebilir.”
Lewis Hamilton, Ferrari
Fotoğraf: Zak Mauger / Motorsport Images
Bu makalede
Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun
Haber uyarılarına abone olun