Ferrari, yeni güncellemelerin çalışma şeklinden memnun

Ferrari’nin moral bulmasına en çok yardımcı olan şey Leclerc’in aracını ön sıralara taşıması oldu. Sezona kötü başlayan İtalyan takım, dördüncü yarış hafta sonuna düşük motivasyonla gelmişti. Ancak sıralama seansının ardından ceza alan George Russel geriye düşmesiyle Leclerc ikinci sıraya kadar çıktı.

Kağıt üstünde Mercedes’in W16 aracı daha hızlı olabilir ama Leclerc’in kazanma isteği ve ayarlarda istediği yönü bulması, elini kuvvetlendiriyor. Monakolu pilot, iyi sonuç alabileceğini hissettiğinde kendisini çok hızlı motive edebiliyor. Hatta bazen aracın sınırlarını fazlasıyla zorluyor.

Charles Leclerc, Ferrari

Foto di: Sam Bloxham / Motorsport Images

Ancak SF-25’in en büyük sorunu hâlâ açıkça ortada: Ferrari, McLaren’e kıyasla daha az yere basma gücüne sahip. Bahreyn’e getirilen güncellemeler de tam bu noktada devreye giriyor. Yeni taban ve difüzörle birlikte, aracın yere basma gücü artırıldı. Böylece Ferrari, önceki yarışlarda kullanmak zorunda kaldığı aşırı sürüş yüksekliğinden kurtulmuş oldu. Artık asfaltı neredeyse sıyıran bir ayar yerine, daha stabil ve dengeli bir ayar mümkün hale geldi.

Bu kulağa kolay gibi gelse de teknik açıdan oldukça zor bir işti. Ferrari mühendisleri bile bu güncellemelerin etkili olup olmayacağı konusunda ilk etapta emin değildi. Cuma günü yapılan antrenmanlarda aşırı sıcak, kuvvetli rüzgar ve zayıf yol tutuşu nedeniyle sağlıklı veri toplamak çok zordu.

Ancak Leclerc’in sıralama performansı, yapılan değişikliklerin işe yaradığını gösterdi. Yine de her yeni parçadan tam verimi almak için vakit gerekiyor.

Ferrari SF-25 il nuovo fondo smontato

Ferrari SF-25 il nuovo fondo smontato

Foto di: Giorgio Piola

En çok dikkat çeken değişiklik ise difüzörde yapıldı. Ferrari’nin aerodinami şefi Diego Tondi, tabanın şekliyle oynayarak difüzöre daha fazla hava akışı sağladı. Bu sayede dikey yere basma gücü artırıldı. Önceden difüzörün merkez kısmında yer alan küçük çıkıntı kaldırıldı.

Yerine, rüzgar tünelinde geliştirilen yeni ve üçgen şekilli bir “dil” eklendi. Bu parça, hızlı prototipleme yöntemiyle üretildi. Bu da onun son anda eklenen, ama titizlikle tasarlanmış bir parça olduğunu gösteriyor.

Ferrari SF-25: nel cerchio la lingua in prototipazione rapida apparsa nel diffusore

Ferrari SF-25: nel cerchio la lingua in prototipazione rapida apparsa nel diffusore

Foto di: Giorgio Piola

Ferrari bu süreçte rakiplerini kopyalamaktan çok, kendi fikirlerini uygulamayı tercih etti. Loic Serra önderliğindeki mühendislik ekibi, SF-25’in gelişimini özgün yollarla sürdürüyor. Tabii ki bu güncellemeler Ferrari’nin tüm sorunlarını bir anda çözmeyecek. Ancak Venturi kanallarındaki hava yönlendiriciler ve taban kenarındaki değişikliklerle birlikte bu yeni difüzör tasarımı, İtalyan ekibin doğru yolda ilerlediğinin göstergesi.

Son dönemde bazı dedikodular, Ferrari’nin arka bölümdeki mini vites kutusunun esnediğin yönündeydi. Ancak bu söylentiler muhtemelen dikkatleri başka yöne çekme amacı taşıyordu. Ferrari’nin bu konuda herhangi bir hata yaptığı  düşünülmüyor.

Öte yandan Lewis Hamilton’ın takıma uyum süreci ise hâlâ soru işaretleriyle dolu. Yedi kez dünya şampiyonu İngiliz pilot, SF-25 ile bir türlü “bağ kuramıyor.” Araca güven duymadığı için özellikle hızlı virajlarda potansiyelini ortaya koymakta zorlanıyor.

Ferrari’nin yeni güncellemeleriyle artan yere basma kuvvetini hissedememesi, takım içinde endişe yaratıyor. Bu durum, çözülmesi gereken ciddi bir problem olarak dikkat çekiyor.

Ferrari SF-25: i deviatori di flusso all'imbocco dei canali Venturi sono stati ridisegnati

Ferrari SF-25: i deviatori di flusso all’imbocco dei canali Venturi sono stati ridisegnati

Foto di: Giorgio Piola

Bu makalede

Ezel Tan

Formula 1

Charles Leclerc

Lewis Hamilton

Ferrari

Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir