Ferrari, SF-25 sayesinde 2026 için önemli dersler çıkarmış

Sezonun ilk altı yarışından sonra ortaya çıkan tablo net: SF-25, selefi SF-24’ün gerisinde kaldı. Geçtiğimiz yıl McLaren ile sıkı bir mücadeleye giren Ferrari, bu sezon aynı seviyeye yaklaşamadı.

SF-24, yıl sonunda ikinci olmuş ve yarış galibiyetleri almıştı. Buna rağmen Ferrari, radikal bir kararla SF-25’i neredeyse sıfırdan tasarlamayı tercih etti. Yeni gövde, “pull-rod” tipi ön süspansiyon ve daha kısa bir vites kutusu gibi büyük değişiklikler yapıldı. Ancak sonuç, Ferrari’nin hızlı virajlarda biraz daha iyi olması dışında, genel performans açısından büyük bir gerileme oldu.

Araç, özellikle düşük hızda dengesiz ve öngörülemez bir davranış sergiliyor. Arka tarafın yetersiz yere basma kuvveti nedeniyle frenleme anlarında dengesizlik yaşanıyor ve bu durum pilotların virajlara agresif giriş yapmasını zorlaştırıyor.

SF-25’in en büyük sorunlarından biri de dar bir performans aralığına sahip olması. Yani, aracın en iyi performansı göstermesi için çok hassas koşullar gerekiyor. Küçük bir ayar hatası bile büyük performans kayıplarına yol açabiliyor.

Charles Leclerc, Ferrari, Yuki Tsunoda, Red Bull Racing Team

Fotoğraf: Sam Bagnall / Motorsport Images

Ferrari, Imola, Monaco ve Barselona GP’lerinde bazı güncellemeler yapmayı planlıyor. Özellikle taban yüksekliğiyle daha iyi çalışan daha sert süspansiyonlar, yeni bir arka difüzör ve taban parçaları kullanılacak. Barselona’daki FIA’nın ön kanatlara yönelik daha sıkı kontrolleri de devreye girecek ve bu da rakiplerin performansını etkileyebilir. Ferrari, bu sayede Red Bull ve Mercedes’e biraz daha yaklaşmayı umuyor. McLaren ise hâlâ ulaşılmaz görünüyor.

Ferrari, SF-25 projesinden tamamen vazgeçmeyi ise yaz arasına kadar düşünmüyor. Belçika GP’si sonrasında alınacak kararla birlikte 2026’ya odaklanılması mümkün.

Monza ve Singapur için bir-iki küçük yenilik daha planlanmış olsa da, takımın büyük bütçesi ve kaynakları artık 2026 için hazırlanacak yeni araca yönlendirilecek.

Özetle Ferrari, SF-25’in yaşattığı hayal kırıklığı sayesinde, 2026’daki büyük teknik devrim öncesinde önemli dersler çıkardı. Artık yapılması gereken, bu sezonu en iyi şekilde kapatıp, gelecek yıl için sağlam bir temel atmak.

Bu makalede

Kemal Şengül

Formula 1

Charles Leclerc

Lewis Hamilton

Ferrari

Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir