Motorsport.com İtalya’nın haberine göre Ferrari, sezonun başında rakiplerine özellikle aerodinamik anlamda büyük bir avantaj verdi. McLaren ve Mercedes gibi takımlar, kanat esnekliğini kullanarak araçlarının performansını artırırken, Ferrari bu alanda geride kaldı. FIA’nın müdahalesiyle bu avantajın ortadan kalkması ve denge sağlanması umut ediliyor.
Charles Leclerc, Ferrari, sul podio di Jeddah
Foto di: Sam Bloxham / Motorsport Images
Ferrari’nin 2025 aracı SF-25, geçtiğimiz sezonki araca kıyasla gelişim gösterdi. İlk beş yarış baz alındığında, SF-25’in tur zamanlarında 0.857 saniyelik bir ilerleme kaydettiği belirtiliyor. Bu farkın, Çin ve Japonya pistlerindeki yeni asfalt yüzeylerinden kısmen etkilenmiş olabileceği düşünülse de, genel anlamda Ferrari’nin gelişimi ortada. Ancak McLaren’in 1.359 saniyelik gelişim kaydetmesi, İtalyan ekibin hâlâ geride olduğunu ortaya koyuyor.
Takımın asıl sorunu ise sıralama turlarında kendini gösteriyor. McLaren ile aralarındaki fark 0.492 saniye. Bu fark, yarışta sürekli kirli havada kalmalarına ve dolayısıyla ideal performansı gösterememelerine neden oluyor. Ayrıca, SF-25’in yere basma gücü hâlâ yetersiz. Özellikle arka bölümde yaşanan denge sorunları, aracın yere olan mesafesini ayarlamayı zorlaştırıyor. Çin Grand Prix’sinde Lewis Hamilton’ın bu nedenle diskalifiye edilmesi, bu problemin ciddiyetini gösterdi.

Ferrari SF-25: nel retrotreno instabile manca il carico aerodinamico
Foto di: Steven Tee / Motorsport Images
Hamilton, arka bölümün dengesizliğinden ötürü aracına güven duyamıyor. Öte yandan Leclerc, ön taraf odaklı sürüş tarzını araca adapte edebildiği için sınırları zorlayarak başarı sağlıyor. Bu da Ferrari’nin Leclerc ile bir adım önde kalmasını sağlıyor.
Ferrari, Imola’da bazı güncellemeler deneyecek olsa da, güncellemelerin tam paketi ancak Barselona’da kullanılabilecek. Bu iki yarış arasında ise Monte Carlo Grand Prix’si bulunuyor. Ferrari’nin Imola’daki güncellemelerle hemen galibiyet savaşına ortak olacağı beklentisi gerçekçi görünmüyor. Barselona yarışına denk gelen FIA düzenlemesi ise Ferrari’nin elini güçlendirebilir.
Yine de bu beklentilerin gerçekleşmesi, rakiplerin yeni kurallara ne kadar hızlı uyum sağlayacağına da bağlı olacak. Önceki arka kanat düzenlemesinde olduğu gibi, bu tür teknik sınırlamaların her zaman net bir sonuç vermediği de biliniyor.

Ferrari SF-25, Bahrain, dettaglio dell’ala anteriore meno flessibile di quella di McLaren e Mercedes
Foto di: Giorgio Piola
Bu makalede
Kemal Şengül
Formula 1
Charles Leclerc
Lewis Hamilton
Ferrari
Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun
Haber uyarılarına abone olun