“Benim mentalitemi biliyorsunuz, bu yüzden Çin’de Leclerc’e yol verdim”

Özellikle takım arkadaşı Charles Leclerc ile yaşanan strateji karmaşasının ardından verdiği radyo mesajlarıyla dikkat çeken Hamilton, konuyla ilgili detaylı bir değerlendirmede bulundu.

Sky Sports muhabiri Rachel Brooks’un, “Genelde basın bölgesinde en son kalan sürücü sen olmazsın. Bu akşam birçok soruya uzun uzun yanıt verdin. Bize bugünden neler öğrendiğini anlatır mısın?” sorusuna Hamilton şu şekilde yanıt verdi: “Öncelikle, yarıştan gerçekten keyif aldım. Dürüst olmak gerekirse, zor olacağını biliyordum. 12. sıradan başladım, bu da istediğimiz yerden çok uzak.”

“Açıkça ortada olan bir durum var, hız konusunda büyük bir eksiğimiz var. Son yedi yarışta performans kaybettik ve bunun neyden kaynaklandığını da biliyoruz. Şu anda bunun çözümünü bekliyoruz. İlk 10’un arkasında olmak bizim için kolay değil. Ancak Haas’ı geçtikten sonra orta hamur lastiğe geçtim ve o noktada umutluydum.”

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Ferrari

“Araç yeniden canlanmaya başlamış gibiydi. Öndeki grubu yakalayabileceğimi düşündüm. Keşke bir güvenlik aracı çıksaydı diye düşündüm… Fakat sonra Charles’ın arkasında çok fazla zaman kaybettim.”

“O an gerçekten, ‘Haydi, hızlıca bir karar verelim, zaman kaybetmeyelim’ diye düşündüm. Eminim bazı insanlar radyo mesajlarımı beğenmemiştir. Fakat şunu anlamak gerek: Bu tür anlarda insan kendini hayal kırıklığı içinde buluyor. Benim söylediklerimden çok daha sert şeyler söyleyenler oluyor.”

“Benimki daha çok alaycıydı. Şu anda sinirli değilim. Takım içinde konuşacağız, değerlendireceğiz ve ilerlemeye devam edeceğiz.”

Brooks’un, “Senin ve Charles’ın işi, strateji kararlarını netleştirmelerine yardımcı olmak mı? Çünkü yaşanan kararsızlık her iki pilotun yarışını da etkiledi gibi görünüyor,” sorusu üzerine Hamilton, takım içi dengeye dikkat çekti: “Evet, bence bu işin bir parçası. Mercedes’teyken de aynıydı. Takım, bir sürücüyü diğerine karşı üzmek istemez. Çin’de olanları gördünüz. Benim nasıl düşündüğümü biliyorsunuz. Orada ‘Açıkça diğer aracı yavaşlatıyorum,’ dedim. Tabii ki kişisel olarak yer kaybetmek istemem ama eğer bu takım için daha iyi olacaksa, takım için istiyorum. Bu yüzden Çin’de Charles’a yol vermeye karar verdim.”

“Bugün farklı bir strateji üzerindeydim, o an daha hızlı bir lastikteydim ve Charles gerçekten zorlanıyordu. Herkesin bunu görmesi uzun sürdü ve o zamana kadar çok geçti. Fakat bunu konuşacağız. Sonuçta bu tür şeyleri takım içinde, duygusallaşmadan konuşmak gerekiyor. Bu sadece bir yarış. İstediğimiz yerde değiliz ama dediğim gibi bugün benim için eğlenceliydi.”

Bu makalede

Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir