Geçtiğimiz yıllarda personel sürekliliğini sağlayan Aston Martin, Lawrance Stroll’ün liderliğinde bu konuda zorlanıyor. Aston Martin dönemi başladıktan sonra birçok kişiyle yollarını ayıran İngiliz takım, Ferrari’den Enrico Cardile’yi teknik direktör olarak transfer etti.
Cardile’nin göreve başlama tarihiyle ilgili yaşanan hukuk mücadelesinin yanı sıra bir diğer gelişme Adrian Newey’nin, teknik direktörlükten daha üst düzey bir pozisyona getirilmesi oldu.
Geçen ay fabrikada işe başladığında Newey, takım yapısını öğrenmeye ve 2026 kurallarına odaklanmaya öncelik vereceğini açıkça ifade etti.
Fakat Aston Martin’in 2025 sezonuna vasat başlangıcı göz önüne alındığında, bu pek de mümkün olmayabilir.
İlk iki yarışta Stroll’le 10 puan toplayan takım, Japonya’da beklenmedik bir düşüş yaşadı.
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Photo by: Andy Hone / Motorsport Images
Aracın performansı hakkında İspanyol basınına konuşan Fernando Alonso: “İlk 10’da olacak kadar hızlı değiliz. Hatta sanırım ilk 18 için bile yeterince hızlı değiliz. O yüzden 11. olmak bir mucize. Yarış boyunca araç oldukça tutarlıydı ama çok az yol tutuşu vardı. Ayrıca düzlüklerde en yavaş biziz,” dedi.
Tüm bu veriler, AMR25’in aerodinamik verimliliğinin zayıf olduğunu ve takımın viraj performansı bulabilmek için düz hızdan ödün verdiğini gösteriyor.
Üstelik araç, rüzgâr yönündeki değişikliklere karşı son derece hassas. Alonso’nun cuma günü çakıl havuzuna girmesi bu durumla ilişkilendiriliyor.
Motorsport.com’a göre, kötü geçen yarışların ardından Aston Martin fabrikasında huzursuzluk arttı. Bu nedenle, bir noktada Newey’nin 2025 projesine yönlendirilmesi kaçınılmaz görünüyor.

Robert Doornbos, Red Bull Racing RB2 Third Driver
Fotoğraf: Edd Hartley
Newey, 2007’de verdiği bir röportajda Red Bull’a geçtiğinde “mevcut aracı anlamak için zaman harcadığını” ve sonrasında enerjisini tamamen yeni bir araç tasarımına adadığını söylemişti.
Benzer bir durumu 1997’de Mclaren’de yaşayan Newey, sadece yeni araçla ilgilenmek isterken mevcut aracı geliştirmek durumunda kalmıştı.
Temelinden kusurlu bir konsepti düzeltmeye çalışmak, Aston Martin adına Newey’in yeteneklerini boşa harcamak olabilir.
Otobiyografisinde her zaman tutkuyla çizmeye çalıştığını söyleyen Newey: “Yani çizdiğim şeyin bir sonraki büyük adım olacağına inanmam gerekir. Buna inanmadığımda, hiçbir zaman işe yaramadı.”
“Kendinize karşı dürüst olmalısınız. Ne zaman farklı yöne geçmeniz gerektiğini iyi bilmelisiniz. Genellikle meslektaşlarımın verim getirmeyeceği bariz olan yollarda fazla oyalandığı görüyorum,” sözleriyle çalışma tarzını açıklıyor.
Aston Martin’in mevcut duruma sabırlı yaklaşıp Newey’i 2026 aracına göndermesi, Lawrance Stroll’ün sabırsızlığına bakıldığında oldukça zor gözüküyor.
Bu makalede
Kerem Çetli
Formula 1
Fernando Alonso
Lance Stroll
Aston Martin Racing
Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun
Haber uyarılarına abone olun