“AMR25 üzerinde yapacak çok iş var”

Sezonun ilk yarışlarında istediği istikrarı yakalayamayan İngiliz takım, özellikle Fernando Alonso’nun iki yarışta da finiş görememesiyle zor bir süreçten geçiyor.

Takımın diğer pilotu Lance Stroll, Avustralya ve Çin Grand Prix’lerinden toplam 10 puan çıkarmayı başarsa da Fernando Alonso’nun iki yarışta da yarış dışı kalması, Aston Martin’i beklentilerin çok altında bir konuma düşürdü.

Japonya Grand Prix’si öncesinde Suzuka’da gazetecilere konuşan Cowell, takımın istikrarlı bir performans yakalayabilmesi için hâlâ önlerinde büyük bir iş yükü olduğunu belirtti: “Orta sıralar inanılmaz derecede yakın. Bir sektörde ya da bir turda gösterdiğiniz performans, sizi birkaç sıra yukarıya veya aşağıya çekebiliyor. Bu yüzden aracın ayarlarını doğru noktaya getirmek için büyük çaba harcıyoruz. Doğru zamanda en iyi ayarlara sahip olmak, bizim için kritik bir nokta.”

Ayrıca, sıralama turlarında iyi bir sonuç almanın önemine değinen Cowell,  “Bu nesil araçlarla birbirimizi takip etmek daha kolay gibi görünse de, hâlâ önünüz açık gitmek çok daha iyi. Bu yüzden sıralama performansı çok önemli.” ifadelerini kullandı.

Aston Martin’in kış döneminde bazı alanlarda ilerleme kaydettiğini vurgulayan Cowell, yine de eksiklerin fazlasıyla hissedildiğini ifade etti: “Kış aylarında bazı konularda ilerleme kaydettik ama sadece kazandığımızda mutlu olabileceğimiz bir yapıya sahibiz. Henüz bunu başaramadık ve elimizde hâlâ geliştirilmesi gereken uzun bir liste var.”

Cowell, takımın yaşadığı sıkıntılarla ilgili belirli bir “tek sorun” olmadığını, birçok küçük faktörün bir araya gelerek performansı etkilediğini söyledi: “Dün seyahat ederken bunu düşündüm: Önceliklerimizi nasıl belirlemeliyiz? Genelde bu sporda tek bir sorun olmaz, her zaman birden fazla alan geliştirilmesi gerekir. Küçük küçük iyileştirmeler, toplamda büyük bir fark yaratır.”

“Dolayısıyla, vardığım sonuç görebildiğimiz her şey üzerinde çalışmamız ve bunu yapmak için kaynakları iyi şekilde dağıtmamız gerektiğiydi.  Sonuçta şu an aracımızı geliştirmek için yaptığımız birçok çalışma, 2026’daki yeni kurallar dönemine de yansıyacak.”

Lance Stroll, Aston Martin Racing

Photo by: Simon Galloway / Motorsport Images

When quizzed on the specifics of the issues, Cowell explained:

“I was thinking about this yesterday as I was travelling. How do you prioritise? And you should prioritise on what the biggest thing is. I think as ever with this sport, it’s never one thing, there’s never one standout area to work on. There are always many areas to work on, each providing a small contribution to the game that you’re trying to achieve. 

“So, my conclusion at the end of yesterday with time travelling on very impressive Japanese trains coming back from Sakura was that we need to work on everything that we can see and spread the resources out in order to do that. And a lot of the work, where we’re trying to improve our toolset and our methods, that will carry over to 2026 as well.”

With Stroll’s 10 points, the British team sits in seventh in the constructors’ standings behind Haas in sixth with 14 points.

Photos from Japanese GP – Thursday

Bu makalede

Kemal Şengül

Formula 1

Aston Martin Racing

Bu konudaki haberleri ilk siz öğrenin ve e-posta güncellemeleri için abone olun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir